Thursday, May 27, 2010

Warga tua dibunuh tegur penyewa pulang mabuk

2010/05/28
PENAMPANG: Tindakan seorang wanita tua menegur penyewa bilik di rumahnya yang sering pulang dalam keadaan mabuk, berakhir tragedi apabila wanita terbabit dibunuh selepas kepalanya dihentak dengan objek tumpul di Kampung Babah Bandoun, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 8 malam itu, mayat mangsa, Angeline Kouju, 81, ditemui di ruang tamu rumah berkenaan, dipercayai dibunuh lelaki terbabit berusia 39 tahun selepas berlaku pertengkaran antara mereka berdua. Kejadian berpunca apabila wanita itu menegur suspek yang sering pulang dalam keadaan mabuk, selain kegagalan lelaki itu membayar sewa bilik di rumah mangsa yang tertunggak sejak enam bulan lalu. Berikutan itu, suspek yang naik berang bertengkar dengan mangsa sebelum dipercayai menghentak kepala mangsa dengan objek tumpul.

Pemangku Ketua Polis Daerah Penampang, Asisten Superintenden Che Rafizi Che Remli, berkata suspek kemudian menghubungi polis memaklumkan penemuan mayat itu di rumah berkenaan.

"Sepasukan anggota polis bergegas ke tempat kejadian menjumpai mayat mangsa terlentang di ruang tamu berkenaan, lalu menyoal siasat suspek.

“Keterangannya menimbulkan tanda tanya apabila suspek mendakwa, dia mendapati tingkap dapur rumah berkenaan dikopek dari luar dan menjumpai mayat mangsa dipercayai dibunuh pihak didakwanya memecah masuk rumah itu, tetapi siasatan mendapati tiada barang berharga di rumah itu hilang,” katanya di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment