Tuesday, May 4, 2010

Warga emas disamun mati kena sembelih

2010/05/05
AMPANG: Mayat seorang wanita warga emas ditemui berlumuran darah, dengan keadaan lehernya hampir putus dipercayai disembelih dalam satu kejadian samun di rumahnya di Pangsapuri Intan, Taman Bukit Permai di sini malam tadi.

Dalam kejadian antara jam 7.30 malam hingga 9.30 malam itu, Isnati Sahid, 58, dipercayai baru saja menutup kedai runcitnya dan sedang mengambil air sembahyang sebelum disamun penjenayah. Ketika kejadian, mangsa berseorangan di rumahnya yang dijadikan kedai runcit kerana suaminya, Suratman Sulaiman, 62, sedang menunaikan solat berjemaah di masjid berhampiran. Difahamkan, mayat mangsa ditemui dalam keadaan nazak oleh suaminya kira-kira jam 9 malam sebelum mengejarkannya ke Hospital Ampang dan disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital.

Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital akibat kecederaan parah dialaminya.

Berikutan itu, suami mangsa membuat laporan di Pondok Polis Hospital Ampang.

Sementara itu, Ketua polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memaklumkan siasatan sedang dijalankan mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan dan Seksyen 302 kanun yang sama iaitu masing-masing atas kesalahan samun bersenjata serta membunuh

No comments:

Post a Comment