Wednesday, May 19, 2010

Syarikat tarik kereta mohon maaf

P.Jayaraman (kiri) bersalaman dengan Lee Kinm Han (kanan) sambil disaksikan Michael Chong (dua dari kanan) di Wisma MCA, Kuala Lumpur, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



KUALA LUMPUR 19 Mei - Selepas tampil membuat aduan kepada Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA kelmarin, sebuah syarikat perkhidmatan tarik kereta yang diupah sebuah bank, hari ini memohon maaf kepada mangsa.

Pengurus G. Mart, P. Jayaraman, 34, berkata, pihaknya turut kesal akibat insiden yang menimpa mangsa, Lee Kinm Han, 26, pada Jumaat lalu.

Dalam insiden itu, Kinm Han dikasari oleh seorang pekerja syarikat terbabit malah hampir dilanggar dengan kereta ketika hendak mengambil kenderaannya.

Keretanya itu ditarik kerana mengalami tunggakan ansuran bulanan yang berjumlah RM3,000.

Menurut Jayaraman, pihak bank bersedia untuk membayar ganti rugi yang dialami oleh Kinm Han akibat kehilangan beberapa peralatan di dalam keretanya berjumlah RM600.

"Kami sebagai wakil syarikat ingin memohon maaf dan pihak bank akan membayar ganti rugi di atas kerugian yang dialami.

"Pekerja terlibat akan digantung tugasnya. Kami akan melakukan pemantauan terhadap pekerja lain supaya kejadian itu tidak berulang," ujarnya pada sidang akhbar di Wisma MCA di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong dan Kinm Han yang juga seorang tukang masak.

Kelmarin, Kinm Han membuat aduan kepada biro tersebut setelah nyaris dilanggar kereta dipandu oleh seorang penarik kereta yang berlagak samseng.

Malah, penarik kereta tersebut juga cukup berani apabila tidak mempedulikan beberapa anggota polis yang menyaksikan kejadian itu di hadapan sebuah balai polis di Jalan Stadium di sini.

Jayaraman berkata, pekerja berusia 32 tahun itu telah ditahan polis bagi membantu siasatan kes tersebut di rumahnya pada pukul 11 malam tadi.

"Dia kini ditahan di lokap polis Puncak Jalil," ujar beliau.

No comments:

Post a Comment