Sunday, May 23, 2010

Laluan rahsia premis pusat hiburan terbongkar

Sebahagian daripada 16 wanita warganegara Vietnam dan China dipercayai GRO ditahan sepasukan anggota polis dari Jabatan Narkotik Bukit Aman di Jalan Temiang, Seremban, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



SEREMBAN 23 Mei - Tembelang seorang pengusaha pusat hiburan menyediakan laluan rahsia untuk pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing yang bekerja di premis itu meloloskan diri, terbongkar apabila berjaya dikesan pihak polis.

Kejayaan diperoleh dalam serbuan yang dijalankan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman di Jalan Temiang, di sini pada pukul 3.20 pagi tadi.

Ketua Operasinya, Deputi Supritendan Aida Abdul Hamid berkata, dalam operasi itu, seramai 16 GRO rakyat China dan Vietnam ditahan untuk siasatan kerana menyalah guna pas lawatan sosial serta tamat tempoh.

"Polis terpaksa memecahkan pintu premis yang dikunci oleh pengusahanya. Kesempatan itu digunakan oleh GRO-GRO untuk bersembunyi dan melarikan diri melalui lubang rahsia.

''Pengusaha premis kemudiannya ditahan kerana beroperasi lebih masa," katanya ketika ditemui di sini malam tadi.

Aida memberitahu, dalam operasi yang disertai 30 anggota dan berakhir kira-kira pukul 6 pagi itu, pihaknya turut menjalankan pemeriksaan terhadap 66 pengunjung pusat hiburan terbabit.

''Hasil pemeriksaan, lapan daripadanya ditahan kerana positif dadah, manakala seorang daripada mereka memiliki pelbagai jenis dadah antaranya ganja dan pil khayal.

"Kesemua mereka yang ditahan telah dihantar ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Seremban untuk siasatan lanjut," katanya.

Aida berkata, operasi hasil maklumat orang ramai itu akan diteruskan dari semasa ke semasa bagi membanteras kegiatan tidak bermoral di negeri ini.

No comments:

Post a Comment