Tuesday, May 18, 2010

4 naik bas dari Klang untuk merompak di Butterworth

2010/05/19


SHAFIEN menunjukkan barangan yang dirampas pada sidang media di Nibong Tebal, semalam.NIBONG TEBAL: Empat warga Vietnam sanggup menaiki bas ekspres dari Klang, Selangor ke Butterworth, sebelum menaiki bas henti-henti ke pekan ini untuk melakukan jenayah.

Suspek berusia antara 23 hingga 26 tahun yang berpakaian kemas dan memakai kasut sukan berjenama yang bekerja di sebuah restoran di Klang, tiba di pekan ini awal pagi kelmarin. Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan, Superintendan Shafien Mamat, berkata mereka 'menumpang' tidur dalam hutan di Changkat sebelum memecah masuk sebuah kilang perabot jam 4 pagi semalam. "Ketika meronda di kawasan itu, anggota kami ternampak empat lelaki sedang berjalan sambil menggalas beg. Ketika hendak diperiksa, tiga daripada mereka melarikan diri dan seorang lagi berjaya diberkas.

"Pemeriksaan mendapati lelaki itu tiada dokumen sah manakala beg dibawanya berisi komputer riba dan peralatan pecah rumah. Dia mengaku bersama tiga rakannya memecah masuk kilang perabot," katanya di sini, semalam.

Shafien berkata, susulan penahanan itu, polis berjaya memberkas seorang lagi suspek yang sedang mengayuh basikal manakala seorang lagi di perhentian bas di sini.

"Polis sedang memburu seorang lagi suspek bagi membantu siasatan," katanya.
Kesemua suspek didapati tinggal di negara ini antara dua hingga empat tahun lalu dan ada yang boleh berbahasa Melayu.

Ketiga-tiga suspek ditahan mengikut Akta Imigresen 1959/63 kerana tidak mempunyai dokumen dan pihaknya akan mendapatkan perintah tahanan reman untuk siasatan lanjut.

No comments:

Post a Comment