Wednesday, March 24, 2010

Kerana cemburu lelaki mati ditetak

2010/03/24
KLANG: Seorang pekerja kontrak rakyat Indonesia mati akibat ditetak dengan sabit di rumah kongsinya di sebuah kawasan pembinaan di Bandar Puteri di sini hari ini.

Lelaki yang dikenali sebagai Matluwi Markawi itu ditemui berlumuran darah dengan kesan kecederaan parah pada bahagian dada dan bahu.

"Dia mati sebaik dimasukkan ke wad kecemasan Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR)," kata Ketua Polis Daerah Klang ACP Mohammad Mat Yusop. Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, polis mendapati Matluwi diserang oleh seorang lelaki rakyat Kemboja ketika dia sedang tidur.

"Suspek yang berusia dalam lingkungan 20-an itu tinggal kira-kira 200 meter dari rumah Matlawi dan polis percaya kejadian pada 8.30 pagi itu adalah akibat cemburu kerana mangsa didakwa sering mengganggu kakak angkat suspek," katanya.

Mohammad berkata, polis kini melancarkan gerakan memburu lelaki terbabit dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan

No comments:

Post a Comment