Tuesday, February 16, 2010

Pasangan suami isteri ditahan bersama 4.5kg dadah (16/2/10)

ALOR SETAR: Sepasang suami isteri dipercayai pengedar dadah serta dua beradik lelaki ditahan ketika sedang melakukan urusan jual beli dadah di Plaza Tol Bandar Baharu, Lebuhraya Utara Selatan, Rabu lalu.

Pasangan berusia 24 tahun itu serta pelangan mereka, iaitu dua beradik lelaki berusia 27 dan 19 tahun ditahan polis di tempat parkir plaza tol berkenaan kira-kira jam 11.15 malam.

Ketua Polis Kedah, Datuk Syed Ismail Syed Azizan, berkata dalam serbuan yang dilakukan anggota dari Jabatan Narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kulim/Bandar Baharu itu berjaya merampas 10 paket dadah jenis heroin seberat 4.5 kilogram bernilai RM100,000 yang diletakkan di dalam kereta Proton Iswara milik pasangan terbabit.

"Siasatan mendapati pasangan suami isteri itu adalah pengedar dadah dan ia dipercayai mahu menjual dadah kepada dua beradik lelaki itu yang juga rakan mereka.

"Kita juga percaya bekalan itu diperoleh dari Pulau Pinang dan polis masih menyiasat sama ada pasangan itu terbabit dengan mana-mana sindiket dadah," katanya dalam sidang media, di sini hari ini.

Syed Ismail berkata, ketika ditahan, pasangan suami isteri itu turut membawa seorang kanak-kanak perempuan berusia dua setengah tahun dipercayai anak mereka di dalam kenderaan terbabit.

No comments:

Post a Comment