Monday, April 26, 2010

Tebuk dinding curi barang kemas

2010/04/27

ANGGOTA polis memeriksa lubang yang ditebuk perompak di sebuah kedai emas dekat Bangsar, semalam.

KUALA LUMPUR: Sekumpulan penjenayah menebuk dinding premis kedai emas sebelum melarikan barang kemas yang diletakkan di dalam peti besi, bernilai hampir setengah juta ringgit, dalam kejadian di Jalan Telawi 5, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, anggota polis bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan telefon daripada pemilik kedai yang baru menyedari kes itu sejak menutup perniagaannya Sabtu lalu. Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata kumpulan penjenayah terbabit dikesan menebuk dinding di lorong tangga untuk ke tingkat atas bangunan dua tingkat itu. “Pemilik kedai meletakkan semua barang kemas di dalam peti besi dan sebaik membuka perniagaannya tadi (semalam) dia mendapati peti besi bersama peralatan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) hilang.

“Polis percaya kes ini mungkin berlaku pada Sabtu atau Ahad dan mempunyai kaitan dengan pekerja kedai berhampiran. Kami akan menjalankan siasatan lanjut,” katanya.

Wan Abdul Bari berkata, siasatan awal polis tidak menemui sebarang bahan bukti dan polis masih menjalankan siasatan mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment