Wednesday, April 7, 2010

Pelajar dakwa diculik tuntut RM15,000 kena tahan polis

2010/04/08
SHAH ALAM: Helah pelajar perempuan sebuah kolej swasta menggunakan alasan diculik dengan menuntut RM15,000 daripada keluarganya gagal selepas ditahan polis bersama teman lelaki dan rakan teman lelakinya di Gombak, dekat sini, kelmarin.

Pelajar jurusan Diploma Farmasi sebuah kolej kejururawatan itu ditahan bersama teman lelakinya di Gombak pada jam 8 malam manakala rakan teman lelakinya ditahan di lokasi sama pada jam 11.50 malam.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Omar Mammah, berkata semua suspek berumur 21 tahun itu ditahan sebaik polis mengesyaki tujuan pelajar mahu memperdayakan ibu dan bapanya bagi menuntut wang. "Bapa suspek bekerja sebagai pemandu lori dan ibunya tidak bekerja menerima satu panggilan telefon pada 3 April lalu daripada seorang suspek meminta wang tebusan sejumlah RM15,000 selain mengarahkan ia dimasukkan ke dalam akaun CIMB Bank," katanya pada satu sidang media di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sleangor di sini, semalam.

Berikutan itu, abang pelajar terbabit membuat laporan polis di balai polis berhampiran kerana khuatir dengan kehilangan adiknya yang didakwa diculik suspek di belakang sebuah pasar raya di sini.

Katanya, siasatan awal mendapati pelajar itu berbuat demikian kerana mahu membantu teman lelakinya yang menghadapi masalah kewangan.

No comments:

Post a Comment