Wednesday, April 21, 2010

Lelaki Australia dihantar pulang hadapai kes bunuh rakyat Malaysia

21/04/2010 5:38pm


MELBOURNE 21 April - Seorang lelaki warga Sydney yang dituduh membunuh kekasih ibunya sebelum melarikan diri ke Singapura, memberi persetujuan kepada polis untuk membawanya pulang ke Australia bagi menghadapi satu pertuduhan bunuh.

Peguam bela bagi Andrew Iskandar, 20, menaiki penerbangan ke Singapura minggu lepas, iaitu tempat dia ditahan selepas membunuh seorang pekerja di pejabat konsul, Mohd. Shah Saemin, rakyat Malaysia , menurut laporan The Sydney Daily Telegraph.

Mohd. Shah, 43, dikatakan dibelasah dengan tukul besi dan ditikam dengan sebilah pisau di luar flat penginapannya di Leichhardt, Sydney, pada Februari lepas berikutan pendedahan mengenai hubungan sulitnya dengan Nita Iskandar.

Polis akan mendakwa suami Nita, Hazairin Iskandar, 55, dan anak lelaki mereka yang mendapat tahu tentang hubungan sulit itu dan melakukan pemerhatian ke atas Mohd. Shah buat beberapa ketika sebelum melakukan pembunuhan itu.

Hazairin didakwa melakukan pembunuhan itu dan kini berada di penjara, manakala isterinya pula didakwa bersubahat dan menghalang siasatan polis. Dia dibebaskan dengan ikat jamin. - Bernama

No comments:

Post a Comment