Wednesday, July 14, 2010

Wanita nyaris dicabul

KUALA LUMPUR 14 Julai 2010 - Tidak cukup dengan barang-barang berharga disamun, seorang wanita yang menaiki teksi nyaris dicabul oleh pemandu kenderaan tersebut, baru-baru ini.

Kejadian berlaku lewat petang 9 Julai lalu ketika wanita itu yang berusia menahan sebuah teksi berhampiran Menara Millenium di Bukit Damansara.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, semasa menaiki teksi itu, pemandunya tiba-tiba membuat pusingan U sebaik sahaja tiba di bulatan Jalan Kuching menghala ke sebuah kawasan perumahan banglo.

"Mangsa langsung tidak tahu di mana dia berada namun suspek memberitahunya dia menggunakan jalan pintas," katanya di sini hari ini.

Menurut Chin Wah, suspek memberhentikan kenderaannya di satu kawasan sunyi dan mengugut mangsa agar menyerahkan semua barang berharga miliknya.

Selepas itu, katanya, suspek turut cuba mencabul mangsa namun gagal setelah wanita itu berjaya melepaskan diri.

Suspek berusia antara 20 hingga 30 tahun dan tidak fasih berbahasa Melayu malah langsung tidak memahami Bahasa Inggeris.

Menurut beliau, lelaki itu memandu teksi jenis Proton Iswara berwarna merah putih dan usaha mengesannya kini sedang giat dijalankan

No comments:

Post a Comment