Wednesday, July 14, 2010

Polis tembak mati suspek curi kereta

PULAU PINANG 14 Julai 2010 - Seorang lelaki dipercayai ahli sindiket curi kereta mewah jenis Toyota Alphard ditembak mati selepas cuba menembak anggota polis ketika ditahan di Lintang Bukit Jambul di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian pukul 6.10 pagi, suspek yang berusia 38 tahun dan bersenjatakan sepucuk pistol jenis .22, mati ditembak dua das di bahagian dada.

Dia sebelum itu tidak menghiraukan satu tembakan amaran yang dilepaskan polis selain cuba menembak anggota polis dengan mengeluarkan pistol.

Pemangku Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, kejadian bermula apabila sepasukan anggota polis terserempak dengan Toyota Alphard berwarna putih di Bukit Jambul.

Katanya, siasatan awal mendapati, kenderaan itu dilaporkan dicuri di Simpang Pulai, Perak manakala nombor pendaftaran yang digunakan didaftarkan di Selangor untuk kenderaan jenis sama tapi berwarna hitam

"Berikutan itu, dua buah kereta polis kemudian mengekori kenderaan berkenaan dari arah yang berbeza sebelum mengepung kereta suspek di tempat kejadian.

"Sebaik sahaja dikepung, suspek kemudian memecut kenderaannya, namun terbabas ke dalam sebuah parit sebelum dia cuba melarikan diri dan akhirnya ditembak," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment