Sunday, July 25, 2010

Lelaki main gitar maut kena tetak

Oleh Khairul Azran Hussin

2010/07/26
20 pemuda bawa parang serang pekerja kilang, 5 rakan

SHAH ALAM: Seorang pemuda mati manakala rakannya parah apabila diserang sekumpulan 20 lelaki menggunakan parang di Flet Valencia, Seksyen 25, di sini, malam semalam.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaludin, berkata ketika kejadian, Pasibal Julaini, 26, yang berasal dari Sabah dikatakan sedang bermain gitar bersama lima rakannya di tingkat bawah blok di flet itu sebelum diserang suspek. Beliau berkata, dalam kejadian pada jam 9.30 malam itu, mangsa yang bekerja di sebuah kilang di kawasan berdekatan mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan badan. Kumpulan lelaki itu disifatkan ganas kerana menyerang mangsa tanpa belas kasihan sehingga menyebabkan kematian mangsa. Usaha menjejaki semua suspek giat dilakukan dan siasatan awal mendapati pergaduhan ini bermotifkan dendam.

Polis sedang menyiasat sebuah motosikal yang ditemui terbakar di padang permainan tidak jauh dari tempat kejadian, sama ada ia mempunyai kaitan dengan kes itu atau tidak, katanya.

Noor Azam berkata, polis masih belum dapat mengenal pasti identiti mangsa yang cedera parah itu kerana tidak menemui dokumen pengenalan dirinya.
Beliau berkata, sejurus selepas kejadian, penduduk yang tidak berpuas hati dengan kejadian itu, mula bertindak dengan berkumpul sehingga menimbulkan kekecohan, tetapi dapat dikawal.

No comments:

Post a Comment