Wednesday, July 21, 2010

Awang Misai Merah digeruni terkencing bila ditangkap

2010/07/22


KETUA kumpulan penjenayah Geng Awang Misai Merah akhirnya ditahan.KUALA TERENGGANU: Ketua kumpulan penjenayah Geng Awang Misai Merah yang bersembunyi selepas meloloskan diri daripada beberapa serbuan polis sebelum ini, ditangkap selepas anggota Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu menyerbu sebuah rumah di Kemaman, pagi semalam.

Lelaki berusia 48 tahun yang benar-benar mempunyai misai lebat perang kemerahan dan nampak garang itu bagaimanapun tidak gah seperti disangka kerana ketika serbuan jam 7 pagi itu, dia dikatakan beberapa kali terkencing dalam seluar. Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd Shukri Dahlan yang mengesahkan mengenai penahanan ketua kumpulan itu berkata, suspek ditahan bersama dua anak lelakinya berusia 17 dan 24 tahun. Beliau berkata, dalam serbuan hasil risikan dan maklumat orang ramai itu, polis menemui tiga kenderaan, termasuk yang mempunyai kesan ubah suai pada casis.

“Berikutan itu, kedua-dua kenderaan berkenaan dirampas dan dibawa ke IPK untuk ujian forensik dan kita juga akan memohon perintah reman terhadap semua suspek,” katanya.

Geng Awang Misai Merah digeruni kerana dikatakan mempunyai rangkaian hampir di seluruh negeri ini dan kumpulan itu dipercayai menjadikan kawasan pedalaman sebagai lokasi pasaran kenderaan curi selain menjadikan pemilik kenderaan pacuan empat roda sebagai sasaran.

Difahamkan, beberapa siri serbuan ke bengkel kenderaan sudah dilakukan sebelum ini bagi menjejakinya namun ketua kumpulan berkenaan licik dan terlepas malah dia dipercayai berpindah-randah menyebabkan polis sukar menjejakinya.
Dengan tertangkapnya ketua kumpulan itu, pihak berkuasa percaya satu kumpulan curi kenderaan berat yang bergiat aktif di negeri ini sudah dilumpuhkan.

No comments:

Post a Comment