Wednesday, July 14, 2010

2 ahli kumpulan samseng maut ditetak

JOHOR BAHRU 14 Julai 2010 - Dua lelaki dipercayai anggota kumpulan samseng maut selepas diserang sekumpulan lelaki bersenjatakan parang di sebuah restoran makanan Cina di Jalan Hang Kasturi, Bandar Selesa Jaya di Nusajaya malam tadi.

Kejadian berlaku pukul 8.45 malam ketika kedua-dua mangsa dikatakan sedang minum di restoran itu sebelum didatangi sekumpulan lelaki.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Supritendan Aziz Ahmad berkata, kumpulan terdiri daripada tiga hingga empat lelaki itu tiba-tiba bertindak menyerang dan menetak mangsa dengan menggunakan parang.

"Salah seorang daripada mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah di beberapa bahagian badan manakala rakannya meninggal dunia di Hospital Sultanah Aminah (HSA) pagi ini.

"Siasatan awal polis mendapati, kedua-dua mangsa menggunakan identiti palsu dan menganggotai satu kumpulan samseng manakala penyerang mereka datang dari kumpulan samseng berbeza," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Aziz berkata, pihaknya yang menerima maklumat kemudian menahan sembilan lelaki di Bandar Selesa Jaya di sini tidak lama selepas kejadian.

Polis, katanya, turut menemui dua bilah parang dipercayai digunakan dalam serangan tersebut termasuk salah satu daripadanya milik suspek yang ditahan

No comments:

Post a Comment