Monday, July 19, 2010

Pelajar menyamun ditahan

ALOR SETAR 19 Julai 2010 – Meskipun masih bergelar pelajar sekolah, sekumpulan remaja tidak serik-serik melakukan kegiatan samun, khususnya terhadap pekerja warga asing yang sering dijadikan sasaran.

Buktinya, mereka dikatakan terlibat dalam sekurang-kurangnya 33 kes samun tanpa senjata di sekitar Jitra dan Yan sejak awal tahun ini.

Namun, kegiatan kumpulan yang terdiri daripada remaja berusia antara 15 hingga 17 tahun ini berakhir baru-baru ini apabila lima daripada mereka diberkas polis.

Ketua Polis Kedah, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, kumpulan itu dikatakan menyamun sebuah rumah kongsi di tapak pembinaan Taman Saujana Indah di Jitra kira-kira pukul 6.30 pagi 11 Julai lalu.

“Lanjutan daripada kejadian itu, polis melancarkan operasi memburu mereka sehingga berjaya menahan lima penjenayah remaja tersebut.

“Tiga daripada mereka masih bersekolah di sebuah sekolah menengah di Alor Setar. Polis sedang memburu beberapa lagi ahi kumpulan ini,” katanya pada sidang akhbar di Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment