Thursday, July 29, 2010

3 pelajar dibelasah geng kongsi gelap

2010/07/29
AMPANG: Tiga pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Tasik Permai, di sini, cedera apabila dibelasah sekumpulan lelaki dipercayai anggota kongsi gelap di depan sekolah mereka kira-kira jam 1.30 petang ketika mahu pulang, pada 26 Julai lalu.

Dalam kejadian itu, C J Han, T C Fook dan N W Hao, masing-masing berumur 15 tahun, cedera di kepala, badan dan tangan apabila dipukul lebih 20 lelaki menggunakan kayu dan rotan selama kira-kira 30 minit hingga mereka pengsan. Petugas Khas kepada Ahli Parlimen Pandan, Cindy Leong, berkata tiga pelajar itu dipukul apabila enggan menyerahkan sejumlah wang yang diminta lelaki terbabit. Katanya, pada 22 Julai lalu, sekumpulan lelaki dipercayai ahli kongsi gelap memukul mereka di perkarangan sekolah apabila mereka enggan menyerahkan wang yang diminta.

Dalam kejadian 26 Julai lalu, dua pelajar ketika pulang didatangi sekumpulan lelaki menunggang dua motosikal serta lima kereta dan terus memukul mangsa di depan sekolah hingga tidak sedarkan diri.

Seorang rakan mangsa yang datang membantu turut dibelasah hingga patah tangan. Mereka dibawa polis ke Hospital Ampang untuk mendapatkan rawatan serta membuat laporan polis di Balai Polis Ampang, katanya di pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Pandan, di sini, semalam.

Berikutan insiden itu, beliau berkata, tiga pelajar terbabit trauma untuk ke sekolah kerana bimbang menjadi mangsa kumpulan terbabit sekali lagi.
Kita meminta supaya pihak Kementerian Pelajaran dan polis menyiasat serta mengambil tindakan segera, katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan ketika dihubungi berkata, pelajar itu dipukul apabila sekumpulan be-
kas pelajar sekolah terbabit enggan memberikan yuran perlindungan yang diminta.

No comments:

Post a Comment