Friday, July 16, 2010

Penuntut UiTM rempuh peragut

2010/07/17
SHAH ALAM: Tindakan pantas seorang pelajar perempuan Universiti Teknologi MARA (UiTM) mengejar lelaki yang meragut beg tangannya, berjaya menahan peragut itu dengan bantuan dua pegawai polis dan orang ramai yang melihat kejadian berkenaan.

Kejadian berlaku jam 8.15 pagi ketika pelajar itu menunggang motosikal di Persiaran Raja Muda, di sini sebelum seorang lelaki meragut beg tangan diletakkan dalam bakul motosikalnya. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Nor Azam Jamaludin, berkata mangsa tekad mengejar peragut itu sejauh 1.5 kilometer sehingga Jalan Jati, Seksyen 3, di sini.
"Setiba di bulatan U berdekatan deretan kedai di Jalan Jati, mangsa merempuh motosikal suspek menyebabkan kedua-dua mereka terjatuh. Mangsa kemudian menjerit meminta tolong dan disedari orang ramai termasuk dua pegawai polis yang minum di sebuah restoran berhampiran," katanya di sini semalam.

Nor Azam berkata, suspek ditahan mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan dan siasatan sedang dijalankan sama ada suspek mempunyai rekod jenayah lampau.

"Mangsa hanya luka ringan dan sudah membuat laporan polis berhubung kejadian itu," katanya.

No comments:

Post a Comment