Monday, July 26, 2010

UPP tahan pengedar dadah bersama 550 biji pil kuda

26/07/2010 4:01pm



Oleh AZRAN FITRI RAHIM azran.rahim@utusan.com.my

PENGKALAN KUBOR 26 Julai - Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) menahan seorang lelaki dipercayai pengedar dadah bersama 550 biji pil kuda dalam serbuan di sebuah kawasan perkuburan Islam di Kampung Chenderong Batu, Wakaf Baru dekat sini petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang itu, sepasukan anggota UPP telah membuat intipan di kawasan kubur berkenaan sebelum menahan suspek berusia 27 tahun.

Komander UPP Kelantan, Mazlan Che Hamid berkata, ketika melakukan pemeriksaan pihaknya telah menemui kira-kira 410 biji pil berwarna kemerah-merahan milik lelaki berkenaan.

Beliau berkata, selepas membuat pemeriksaan lanjut pihaknya menemui

140 biji pil lagi pada motosikal lelaki berkenaan.

"Kesemua pil tersebut disyaki dadah jenis methamphetamine atau pil kuda dianggarkan bernilai RM13,750, dan lelaki tersebut yang tidak mempunyai sebarang pekerjaan dipercayai pengedar dadah.

"Berdasarkan siasatan awal, dadah tersebut adalah untuk pasaran sekitar kawasan Pengkalan Kubor dan Wakaf Baru. Suspek dipercayai mengambil dadah itu daripada pembekal di Pasir Mas," katanya pada sidang akhbar di sini malam tadi. - Utusan

No comments:

Post a Comment