Monday, June 28, 2010

Peniaga maut ditembak, suspek ditahan

2010/06/29
SERI KEMBANGAN: Seorang ahli perniagaan maut selepas terkena dua das tembakan pada jarak dekat di rusuk kanan dan belakang kepala oleh seorang lelaki dalam kejadian di Jalan 2/6, di sini, malam semalam.

Kejadian kira-kira jam 7 malam itu disedari dua anggota polis yang secara kebetulan berada di lokasi berhampiran sebelum menemui mangsa, Lee Fah, 51, dalam keadaan berlumuran darah. Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Omar Mammah, berkata dua anggota polis yang tiba di tempat kejadian itu melihat suspek dipercayai berusia 51 tahun sedang cuba melarikan diri menaiki Proton Iswara. Anggota terbabit nekad berlari mengejar suspek berikutan keadaan lalu lintas sesak sebelum ditembak empat das oleh suspek, namun tidak mengenai sasaran.

Bimbang dengan keselamatan diri, seorang anggota polis yang mengejar hampir 500 meter itu melepaskan satu das tembakan mengenai kaki kanan menyebabkan suspek jatuh dan berjaya ditahan, katanya kepada pemberita, di sini, semalam.

Omar berkata, hasil tangkapan itu, polis merampas sepucuk pistol jenis .9m dan beberapa butir peluru serta sebuah kereta yang dinaiki suspek.
Katanya, punca kejadian masih dalam siasatan.

No comments:

Post a Comment