Sunday, June 27, 2010

Penagih tikam, jerut ibu tiri

2010/06/28
KUALA TERENGGANU: Seorang lelaki bertindak kejam menikam ibu tirinya berusia 52 tahun dengan pisau di rumah mangsa di Kampung Durian Burung, di sini, petang Khamis lalu akibat tidak berpuas hati apabila permintaannya mendapatkan wang tidak dipenuhi.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mangsa bukan saja ditikam di belakang badan hingga terpaksa menerima empat jahitan, malah suspek berusia 34 tahun itu juga tergamak pula menjerut leher ibu tirinya dengan rantai motosikal. Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan K Manoharan, berkata pada mulanya, mangsa didatangi anak tirinya seorang penagih dadah meminta sejumlah wang dipercayai untuk mendapatkan bekalan dadah bagi melepaskan gian. Bagaimanapun, katanya, wanita yang juga isteri kedua bapa suspek mengetahui tabiat buruk anak tirinya itu dan memberi wang RM10, sebelum suspek kemudian beredar dari rumah mangsa.

“Suspek yang tidak bekerja datang semula ke rumah mangsa tidak lama kemudian dan ketika itu, mangsa berada di dapur rumah dan tidak menyedari kehadirannya.

“Suspek kemudian mengambil pisau di dapur dan menghampiri serta menikam ibu tirinya menggunakan pisau itu di belakang badan mangsa dan kemudian merebahkan mangsa ke lantai lalu menjerut lehernya dengan rantai motosikal,” katanya.

"Dalam keadaan bergelut dengan anak tirinya, mangsa sempat menjerit meminta tolong sebelum kejadian disedari anak lelaki mangsa berusia 19 tahun yang kemudian meleraikan pergelutan itu. Bagaimanapun, suspek berjaya melarikan diri," katanya.
Manoharan berkata, melihat kecederaan ibunya, anak mangsa segera menghantar ibunya mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, dan mangsa menerima empat jahitan akibat tikaman itu.

Beliau berkata, polis sedang memburu suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 dan 307 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dan cubaan bunuh

No comments:

Post a Comment