Tuesday, January 11, 2011

Wanita dirompak ketika buka pintu pagar

2011/01/11
ALOR SETAR: Seorang wanita yang ingin keluar menghantar anak lelakinya ke sekolah, dikejutkan dengan kehadiran tiga lelaki yang mengacukan parang dan pistol ke arahnya sebelum merompak rumah mangsa di Taman Pulasan di sini hari ini.

Dalam kejadian 6.30 pagi tadi, mangsa yang enggan dikenali berkata, beliau sedang membuka pintu pagar rumahnya apabila tiba-tiba didatangi tiga lelaki bertopeng. Katanya, pada awalnya perompak berkenaan mengacukan sebilah parang ke arahnya, namun selepas mangsa menjerit, lelaki itu mengacukan sepucuk pistol dan mengarahkannya diam. "Suami mangsa yang berada di tingkat atas rumah keluar untuk memeriksa, bagaimanapun turut ditahan seorang daripada perompak yang mengarahkannya menunjukkan tempat simpanan wang," katanya.

Dalam keadaan panik itu, sebutir peluru terjatuh dipercayai daripada poket perompak berkenaan.

Mangsa berkata, seorang perompak itu kemudiannya melarikan laci berisi wang tunai dan kereta Perodua Myvi milik mangsa berwarna perak dengan nombor pendaftaran PJN 5733, manakala dua lagi perompak menaiki motosikal.

Ketiga-tiga mangsa selamat dan jumlah kerugian belum diketahui.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Setar, Supt Baharom Abu, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment