Wednesday, January 5, 2011

Lelaki lewat bayar sewa rumah parah ditikam

2011/01/06
KUALA LUMPUR: Hanya kerana terlewat membayar sewa rumah, seorang lelaki cedera parah ditikam di belakang badan, leher, pipi dan lengan oleh pemilik rumah dalam kejadian di Kampung Kasipillay, Jalan Ipoh, di sini, pagi kelmarin.

Bagaimanapun, apa yang menimbulkan tanda tanya ialah mangsa berusia 35 tahun yang dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), memiliki 54 keping wang palsu RM100 dan 30 keping RM50 pada badannya. Dalam kejadian jam 6.30 pagi itu, rakan mangsa yang tinggal di tingkat bawah rumah, naik ke tingkat atas selepas terdengar bunyi bising sebelum terkejut apabila melihat rakannya terbaring dalam keadaan berlumuran darah. Polis yang menjalankan siasatan sebaik mendapat laporan mengenai kejadian itu, menahan seorang lelaki yang juga pemilik rumah berkenaan berusia 41 tahun untuk siasatan lanjut.

Sumber polis berkata, pemeriksaan mendapati suspek mempunyai dua rekod dadah dan dipercayai berada di bawah pengaruh dadah ketika melakukan perbuatan itu.

“Hasil siasatan awal, suspek dipercayai meminta wang sewa rumah daripada mangsa kerana tidak membayar sewa selepas lebih sebulan tinggal di rumah suspek.

“Mangsa yang ditikam tiga kali di bahagian belakang badan, leher, pipi dan lengan sedang dirawat di HKL,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Beliau berkata, polis sedang menjalankan siasatan berhubung penemuan wang palsu pada mangsa termasuk kaitannya dengan unsur jenayah dan akan mengambil keterangannya dalam tempoh terdekat bagi membantu siasatan

No comments:

Post a Comment