Sunday, January 16, 2011

Polis trafik cedera kejar mat rempit

JAMSHAH Mustapa (kanan) melawat Md. Rudzki Mohd. Rozlan yang cedera akibat tertembak oleh rakannya sendiri di wad ICU Hospital Sultanah Nur Zahirah, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



KUALA TERENGGANU 16 Jan. - Seorang anggota polis trafik berpangkat koperal cedera di leher akibat tertusuk ranting pokok hiasan setelah terbabas ketika mengejar seorang remaja yang melanggar sekatan jalan raya di Gong Badak dekat sini hari ini.

Difahamkan, kejadian pukul 11.45 pagi itu berlaku ketika mangsa, Robuan Ahmad, 51, dan beberapa rakan setugasnya sedang mengadakan operasi sekatan jalan raya di kawasan berkenaan.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapa berkata, ketika itu, muncul seorang remaja yang menaiki motosikal tanpa memakai topi keledar dan nombor plat kenderaannya itu dalam keadaan meragukan.

Menurutnya, mangsa kemudian cuba menahan sebelum mengejar remaja itu yang tidak memberhentikan kenderaan sebaliknya terus memecut melarikan diri.

"Malangnya, ketika sedang mengejar suspek sambil menaiki motosikal, remaja itu tiba-tiba cuba merentasi pembahagi jalan untuk ke arah bertentangan.

"Keadaan itu menyebabkan motosikal yang dinaiki mangsa terlanggar belakang motosikal remaja itu sebelum terbabas lalu terjatuh di atas pokok hiasan sehingga sebatang ranting tertusuk di lehernya," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melawat mangsa di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini hari ini.

Jamshah memberitahu, pihaknya sudah mengenalpasti identiti remaja terbabit tetapi setakat ini suspek masih belum ditangkap.

Ketika ditanya mengenai pembedahan di leher Robuan pula, Jamshah memberitahu, segalanya berjalan lancar berdasarkan kepada maklumat doktor yang bertugas.

"Keadaan beliau stabil. Kami mendoakan Koperal Robuan cepat sembuh dan kembali bertugas," ujar beliau.

No comments:

Post a Comment