Tuesday, February 15, 2011

Wanita dibelasah suami guna kayu hoki buat aduan polis

2011/02/16


MANGSA menunjukkan laporan polis yang dibuatnya di Balai Polis Kota Bharu, semalam.KOTA BHARU: Seorang isteri ahli perniagaan di bandar ini mendakwa beliau bukan saja dipukul, tetapi diugut akan dibelasah dengan kayu hoki jika enggan mengikut arahan suaminya.

Mangsa berusia 30 tahun dan enggan namanya disiarkan mendakwa suaminya yang panas baran serta kaki perempuan, memaksanya menulis surat penyerahan hak penjagaan tiga anak serta tidak menuntut sebarang harta sepanjang tempoh perkahwinan mereka, sejak 10 tahun lalu. Menceritakan kejadian berkenaan, wanita berkenaan mendakwa dirinya dilayan seperti anjing apabila suaminya bertindak menghalaunya sesuka hati apabila mereka bergaduh. “Kami pernah bercerai sebelum ini, tetapi kemudiannya rujuk semula, bagaimanapun selepas lama bersabar dengan kerenahnya, saya menjadi tawar hati, sekarang ini kami dalam proses perceraian sekali lagi.

“Pergaduhan terbaru berlaku malam tadi (malam kelmarin) apabila dia memarahi saya selepas bertanya ke mana nak pergi ketika anak tidak sihat. Selepas itu, dia bertindak kasar termasuk sepak dan pukul saya di kepala dan badan, tidak tahan dengan keadaan itu, saya terpaksa melawan.

“Ketika bergaduh, dia mengambil kayu hoki dan mengugut mencederakan saya, dia memaksa saya menulis surat tidak akan menuntut hak penjagaan tiga anak dan menuntut sebarang hartanya,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di sini, semalam.

Wanita berkenaan turut menunjukkan kesan kecederaan dialaminya di kepala dan lengannya akibat dipukul suaminya dalam kejadian malam kelmarin.
Selain itu, wanita berkenaan mengakui pergaduhan antara mereka kerap berlaku disebabkan perangai suaminya yang suka mengungkit.

Dakwanya, beliau pernah mengupah penyiasat persendirian untuk menyiasat hubungan sulit suaminya bersama beberapa wanita lain.

“Banyak wang saya habis mengupah mereka, dan daripada maklumat itu (daripada penyiasat) saya dapat tahu dia mempunyai hubungan sulit dan pernah ditangkap basah (khalwat),” katanya.

No comments:

Post a Comment