Tuesday, February 15, 2011

Tiga lelaki terbabit edar dadah kena tahan

2011/02/16
KAJANG: Polis menahan tiga lelaki yang disyaki terbabit dalam kegiatan pengedaran dadah dan merampas sepucuk pistol jenis browning yang disorokkan di atas siling sebuah bilik hotel di sini, awal pagi semalam.

Dalam serbuan kira-kira jam 1 pagi itu, sepasukan pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang turut menemui peralatan menghisap dadah dalam bilik yang disewa oleh tiga lelaki berusia antara 40 hingga 50 tahun berkenaan. Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang, Superintendan Azman Ayob, berkata ketika ditahan, salah seorang suspek berada dalam keadaan ‘lalok’ dipercayai akibat pengambilan dadah. Beliau berkata, siasatan turut mendapati seorang daripada suspek mempunyai tujuh rekod jenayah, termasuk berkaitan dadah, manakala seorang lagi suspek didapati positif dadah jenis methampetamine.

“Kita masih menjalankan siasatan mengenai pembabitan kedua-dua suspek berkenaan dalam pengedaran dadah dan penemuan pistol terbabit serta sama ada ia digunakan untuk tujuan jenayah,” katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, semalam.

Azman berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api 1971

No comments:

Post a Comment