Sunday, February 6, 2011

Ibu mangsa ragut maut selepas koma

PETALING JAYA 6 Feb 2011 – Dua peragut bertindak kejam menendang motosikal dinaiki seorang ibu kepada empat anak sehingga mengakibatkan wanita itu maut selepas tiga hari koma dalam kejadian

di Jalan Klang Lama pada Khamis lalu.

Kejadian berlaku pukul 3 petang ketika motosikal ditunggangi mangsa, Zabedah Abas, 46, terjatuh sebaik sahaja ditendang dua penjenayah itu menyebabkan mangsa mengalami cedera parah di kepala.

Bagaimanapun, tiga hari selepas koma dan dirawat

di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), pemilik sebuah restoran di Taman Medan itu meninggal dunia kira-kira pukul 12 tengah hari ini.

Suami mangsa, Azlan Abdul Aziz, 48, berkata, dia dimaklumkan mengenai kejadian itu yang berlaku berhampiran stesen minyak Shell oleh orang ramai ketika menunggu ketibaan isterinya di sebuah warung berhampiran restoran mereka.

“Biasanya, isteri saya tidak akan mengambil masa yang lama untuk datang ke kedai dari rumah tetapi hari itu, dia lambat dan saya berasa seperti ada sesuatu yang tidak kena.

“Telahan saya benar apabila tidak lama kemudian, ada orang memberitahu isteri saya menjadi mangsa ragut. Setibanya saya di tempat kejadian, saya dapati bahagian tempurung kepala isteri saya pecah dan mulutnya berbuih,” katanya sebak ketika ditemui di PPUM hari ini.

Menurut Azlan, dia dimaklumkan bahawa penjenayah yang menaiki motosikal itu telah mengekori motosikal isterinya sejak dari sebuah persimpangan berhampiran rumah mereka.

“Saya diberitahu, setibanya

di tempat kejadian, mereka bertindak meragut beg tangan dan beg pinggang isteri saya sebelum menendang motosikalnya. Ketika itu, isteri saya cuba melawan tetapi apakan daya, dia jatuh dan cedera teruk di kepala,” katanya.

Mangsa meninggalkan seorang suami, dua anak perempuan dan sepasang anak kembar lelaki.

Sementara itu, anak mangsa, Nur Azlin Azlan, 20, memberitahu, ibunya itu mungkin telah lama diperhatikan penjenayah terbabit.

No comments:

Post a Comment