Wednesday, March 16, 2011

Tukang urut maut, anak angkat parah ditikam penyamun

Tukang urut maut, anak angkat parah ditikam penyamun
JOHOR BAHRU 16 Mac – Seorang tukang urut maut manakala anak angkatnya yang dipercayai hamil tiga bulan cedera parah akibat ditikam dengan pisau dalam kejadian samun di rumah mereka di Kampung Seri Serdang Baru, Tampoi, di sini hari ini.

Dalam insiden pukul 2.30 petang itu, mangsa, Demah Cinak, 43, mati di tempat kejadian akibat tikaman di perut manakala anak angkatnya dikenali sebagai Mahmudah berusia lewat 20-an parah ditikam di belakang.

Menurut jiran mangsa, Norfarhana Zamir, 16, ketika kejadian dia yang berada di dalam rumah mendengar mangsa bertengkar dengan seseorang sebelum disusuli jeritan mangsa.

“Saya yang curiga terus keluar dari rumah dan ternampak seorang lelaki berlumuran darah dan sempat bertanyakan lelaki tersebut namun dia kelihatan cemas dan terus melarikan diri.

“Bila saya pergi ke belakang rumah, saya lihat seorang lagi lelaki sedang melarikan diri.

“Saya kemudian melihat kedua-dua mangsa terbaring dalam keadaan berlumuran darah di luar pintu belakang rumah,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Norfarhana berkata, ketika ditemui, Mahmudah sempat memaklumkan dirinya ditikam oleh lelaki tersebut manakala Demah yang dipanggilnya Mak Demah pula dilihatnya sudah tidak sedarkan diri.

Katanya, dia difahamkan Demah yang sudah berpisah dengan bekas suaminya tiga tahun lalu tinggal di rumah tersebut dengan Mahmudah dan menantunya yang ketika kejadian tiada di rumah.

Sementara itu, seorang lagi anak angkat Demah, Sundessiayatulasanah Syamsuni, 18, berkata, meskipun tidak tinggal serumah, dia sering berhubung dengan ibu angkatnya tersebut.

Katanya, Demah yang merupakan warga Indonesia dan mempunyai taraf penduduk tetap (PR) itu membuat kerja sambilan mengurut orang.

“Kali terakhir saya berbual dengannya dua hari lepas dan ibu sangat ceria. Tak sangka pula begini jadinya,” katanya.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan yang mengesahkan kejadian itu berkata, pihaknya mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai bunuh dan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment