Tuesday, March 22, 2011

Bekas pramugara, warga Nepal dituduh menculik

Bekas pramugara, warga Nepal dituduh menculik
Oleh Rafidah Mat Ruzki

2011/03/23


RUDHRA, Roshan dan Ramesh ketika dibawa ke Mahkamah Majistret Klang, semalam.Tuntut 10 jongkong emas RM 1.44 juta sebagai tebusan

KLANG: Seorang bekas pramugara dan dua warga Nepal dihadapkan ke Mahkamah Majistret semalam, atas tuduhan menculik seorang pengarah syarikat keselamatan dan menuntut tebusan sebanyak 10 jongkong emas bernilai RM1.44 juta, awal bulan ini.

Tertuduh C Rudhra, 37, yang juga pemilik firma keselamatan dan dua buruh warga Nepal, R Roshan dan T J Ramesh, kedua-dua berusia 29 tahun, dituduh menculik A Kanapathy, 64, di kawasan berhampiran Restoran Pulau Ketam, Persiaran Raja Muda Musa di sini, pada jam 9.30 pagi, 7 Mac lalu. Mereka didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Culik 1961 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati atau penjara seumur hidup dan sebatan, jika sabit kesalahan. Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada Rudhra yang diwakili peguam K S Rathakrishna, manakala Roshan dan Ramesh Rai tidak diwakili peguam.

Majistret Liew Horng Bin kemudian menetapkan 25 April ini sebagai tarikh sebutan semula kes untuk memindahkan kes itu ke Mahkamah Tinggi.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Puteri Iskandariah Md Tahir manakala hanya Rudhra diwakili oleh peguam K S Rathakrishnan.

No comments:

Post a Comment