Sunday, March 6, 2011

Lelaki mati ditetak akibat cemburu

Lelaki mati ditetak akibat cemburu
Oleh Hardi Effendi Yaacob

2011/03/07
Mangsa, wanita diserang dalam bilik hotel

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki tempatan berketurunan India Muslim dibunuh kejam dipercayai akibat cemburu di sebuah hotel mewah di ibu negara, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 6.20 pagi itu, Ahmad Sharif Akhbar Shah, 26, bersama seorang wanita tidak dikenali dikatakan didatangi sekumpulan lelaki dipercayai anggota kumpulan samseng ke bilik penginapan dan berlaku pertengkaran. Mereka kemudian membelasah peniaga besi buruk itu dan menetaknya dengan parang menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian akibat kecederaan teruk pada kepala dan mukanya. Wanita terbabit yang belum dipastikan hubungannya dengan mangsa atau kumpulan penyerang dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman ketika mengesahkan kejadian, berkata mayat mangsa yang berlumuran darah ditemui pekerja hotel.

Katanya, siasatan awal mendapati mangsa diserang menggunakan objek tumpul dan senjata tajam.

“Kita menolak kes bermotifkan samun kerana semua barang berharga milik mangsa tidak hilang. Kita juga tidak menolak kemungkinan mangsa dan wanita terbabit mengenali penyerang,” katanya.

Mereka yang mempunyai maklumat diminta menghubungi Rakan Cop 03-2115 9999 bagi membantu siasatan.

No comments:

Post a Comment