Monday, March 21, 2011

Budak trauma dilari penjenayah

Budak trauma dilari penjenayah

Baljeet Singh melihat kenderaan yang cuba dicuri oleh penjenayah di Port Dickson, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


TELUK KEMANG 21 Mac - Seorang budak lelaki berusia empat tahun trauma setelah dilarikan hampir lima jam oleh seorang penjenayah yang menyamun kenderaan bapanya di Pekan Pasir Panjang, Port Dickson malam tadi.

Kejadian berlaku pukul 8.25 malam ketika bapa mangsa meninggalkan kanak-kanak itu bersendirian dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Unser selama empat minit untuk membeli barang di sebuah kedai runcit.

Sebaik sahaja keluar dari kedai, bapa mangsa yang berusia 31 tahun terkejut apabila mendapati kenderaannya itu dilarikan seorang lelaki yang tidak dikenalinya.

Ketua Polis daerah, Supritendan Baljeet Singh berkata, lelaki tersebut cuba mengejar kenderaannya dengan bantuan seorang penunggang motosikal, namun gagal kerana MPV tersebut dipandu laju.

"Setelah itu, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Pasir Panjang.

"Hasil tindakan pantas polis, kenderaan dan kanak-kanak itu akhirnya ditemui ditinggalkan di sebuah taman perumahan di Masjid Tanah, Melaka, kira-kira 50 kilometer dari lokasi kejadian," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Ketika ditemui, kanak-kanak itu sedang berdiri di tempat duduk belakang kenderaan dan tidak mengalami kecederaan.

No comments:

Post a Comment