Monday, October 18, 2010

Pegawai polis cedera ketika tahan pengedar dadah

2010/10/18
TEMERLOH: Seorang pegawai polis berpangkat Inspektor cedera selepas berlaku pergelutan ketika menahan seorang lelaki yang disyaki pengedar dadah di kawasan paya, Kampung Lebak di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Temerloh, ACP Mohd Nor Mansor, berkata dalam kejadian 6.45 petang itu, sepasukan polis yang menerima maklumat daripada orang awam mengepung lelaki berusia 30-an itu di rumahnya di kampung berkenaan. "Lelaki terbabit yang bersenjatakan parang, bagaimanapun meloloskan diri dan lari ke kawasan paya berhampiran. Polis berjaya menahannya selepas berlaku pergelutan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Beliau berkata, pegawai polis itu cedera di dahi dan pergelangan tangan akibat terkena parang dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh.

Mohd Nor berkata, hasil pemeriksaan di rumah lelaki terbabit, polis menemui lebih 15 gram dadah jenis syabu dan hasil pemeriksaan air kencing mendapati dia positif dadah.

"Lelaki terbabit juga pernah mencederakan seorang anggota polis yang cuba memberkasnya di Temerloh dua minggu lepas sebelum melarikan diri," katanya. -

No comments:

Post a Comment