Thursday, October 7, 2010

Gadis mati ditikam

Oleh Hassan Omar
hassanomar@bnharian.com.my
2010/10/08
Lelaki 37 tahun ditahan bantu siasatan

KOTA KINABALU: Remaja berusia 14 tahun dijumpai mati dengan kesan tikaman di perut dan belakang badan di dapur rumahnya di Kampung Biah, Keningau tengah hari kelmarin. Mayat Nassirah Jasto dijumpai ibunya dalam keadaan terlentang apabila wanita itu pulang ke rumah selepas mengambil anaknya dari sekolah. Ketua Polis Daerah Kenin gau, Deputi Superintendan Zahari Mohamad yang dihubungi di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Keningau, berkata ketika kejadian mangsa yang tidak bersekolah dipercayai sedang memasak, manakala bapanya keluar bekerja di kilang papan di Keningau dan ibunya keluar mengambil seorang lagi anaknya dari sekolah.

“Ibu mangsa yang pulang ke rumah jam 12.30 tengah hari terkejut apabila mendapati anaknya terlentang dalam keadaan berlumuran darah, lalu menjerit meminta tolong daripada jiran.

“Siasatan awal mendapati mangsa mati akibat ditikam dengan senjata tajam di perut dan beberapa bahagian belakang badannya,” katanya.

Polis turut menjumpai sebilah parang di tepi mayat mangsa.
Polis menahan seorang lelaki berusia 37 tahun yang tinggal kira-kira 50 meter dari rumah mangsa kira-kira jam 5 petang, kelmarin, bagi membantu siasatan.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Keningau untuk dibedah siasat dan mengenal pasti sama ada dia dirogol.

Polis tidak menolak kemungkinan mangsa dibunuh akibat cemburu, katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi IPD Keningau di talian 087-332222 bagi membantu siasatan

No comments:

Post a Comment