Sunday, April 10, 2011

Lelaki rogol budak kena belasah

Lelaki rogol budak kena belasah


2011/04/11
YAN: Tindakan seorang lelaki merogol seorang daripada dua beradik perempuan berusia 12 dan 13 tahun selepas melarikan mereka, mengundang padah apabila dibelasah hingga lembik sekumpulan orang awam di sebuah stesen minyak di Tebengau di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 10.45 pagi itu suspek berusia 21 tahun diberkas bapa dua beradik perempuan berkenaan dan penduduk kampung yang mencari mereka sejak jam 8.30 malam kelmarin. Selepas menahannya, penduduk kampung yang marah dengan perbuatan suspek membelasahnya sehingga cedera di badan dan muka. Suspek dikatakan melarikan dua beradik terbabit selama lebih 15 jam selepas mengheret mereka ke dalam kereta PERODUA Kancil ketika pergi ke kedai berhampiran rumah mereka di Kampung Perepat, Kota Sarang Semut, jam 5.30 petang kelmarin.

Pada mulanya suspek membawa dua beradik terbabit ke rumah rakannya, tetapi terpaksa berpatah semula ke arah Alor Setar selepas mendapati rakannya tiada di rumah.

Dalam perjalanan itu mangsa dan adiknya dikatakan merayu supaya lelaki terbabit menghantar mereka pulang ke rumah, tetapi tidak diendahkan suspek yang kemudian membawa mereka ke kawasan pantai di Kuala Sala, jam 10 malam kelmarin.

Mereka bertiga dikatakan tidur dalam kereta dan ketika itu suspek dipercayai merogol kakak mangsa.
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Azaman Mohd Jan, berkata usaha bapa mangsa mencari anaknya berhasil apabila ternampak mereka di dalam kereta dipandu lelaki tidak dikenali di kawasan Kuala Sala, pada jam 10 pagi semalam.

Azaman berkata, bapa mangsa kemudian mengekori kereta berkenaan yang mengisi minyak di sebuah stesen minyak di Tebengau

No comments:

Post a Comment