Sunday, April 10, 2011

Bakar rumah selepas rompak

Bakar rumah selepas rompak
Oleh Ifwan Tun Tuah

2011/04/11


MUNISUARAN melihat keadaan rumahnya yang dipecah dan dibakar dalam kejadian di Taman Bukit Mas, di Seremban, awal pagi semalam. - Foto DZULKEFFLI MUSTAPHAKeluarga bercuti terkejut kediaman hangus

SEREMBAN: Sekumpulan penjenayah bertindak membakar rumah yang dipecah masuk sebelum melarikan pelbagai barangan berharga dianggarkan bernilai lebih RM30,000 di Taman Bukit Mas di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, kumpulan terbabit dikatakan memotong pintu jeriji depan kediaman satu tingkat berkenaan ketika pemilik dan keluarganya bercuti di Pulau Pinang. Pemilik rumah terbabit, R Munisuaran, 29, berkata kumpulan itu menggeledah semua bilik di rumahnya dan melarikan barang kemas milik isteri dan ibunya selain dua komputer riba. “Mereka kemudian membakar rumah ini dan melarikan diri dengan memanjat pagar depan.

“Jiran hanya menyedari kejadian itu selepas anjing di kawasan ini menyalak dengan kuat sebelum melihat asap tebal keluar dari rumah,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, cubaan jiran untuk memadam kebakaran tidak berjaya kerana api marak dengan cepat, namun bomba berjaya mengawal api daripada merebak dan menghalangnya daripada memusnahkan keseluruhan rumah.

Sementara itu, isterinya, S Priya, 28, berkata mereka baru pulang daripada bercuti di Pulau Pinang dan mengambil keputusan untuk terus ke rumah ibu bapanya di Port Dickson ketika kejadian itu berlaku.
“Mujur kami terus ke Port Dickson kerana jika kami terus pulang ke rumah pasti akan terserempak dengan penjenayah itu dan tidak mustahil mereka mencederakan kami,” katanya

No comments:

Post a Comment