Thursday, January 21, 2010

Pengedar dadah ditahan di Gemas

JEMPOL 21 Jan 2010 - Sejak beberapa bulan lalu, seorang pemuda berusia 29 tahun 'berlagak' seperti orang berada di Kampung Baru Pasir Besar, Gemas dekat sini.

Kelibatnya nyata mencurigakan penduduk sekitar yang berasa sangsi tentang sumber pendapatan lelaki itu berikutan dia tidak mempunyai pekerjaan tetap.

Bagaimanapun, semua teka teki itu terjawab apabila dia diberkas polis di kampung berkenaan dalam satu operasi pada pukul 6 petang kelmarin, yang membawa penemuan beberapa paket dadah jenis heroin.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Mohd. Sabri Muhammad berkata, hasil pemeriksaan terhadap suspek, polis menemui enam paket plastik lutsinar dan 24 tiub straw dipercayai mengandungi dadah jenis heroin.

"Dalam operasi kira-kira pukul 6 petang, suspek diberkas ketika menunggang motosikal oleh anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (BSJN) Ibu Pejabat Polis (IPD) Jempol dengan dibantu oleh anggota Balai Polis Rompin.

"Polis kemudian melakukan serbuan di rumahnya di Felda Palong 6, Gemas dan menemui 17 plastik lutsinar dipercayai mengandungi dadah sama," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Tambah Mohd. Sabri, siasatan polis mendapati suspek pernah ditahan sebelum ini dan mempunyai rekod jenayah lampau.

"Polis sedang menyiasat daripada mana dia (suspek) mendapat bekalan dadah, sebelum ia diedarkan kepada penagih di kawasan tersebut," ujarnya.

No comments:

Post a Comment