Monday, January 18, 2010

Lelaki sorok heroin RM200,000

IPOH: Polis Perak memberkas seorang lelaki dipercayai anggota sindiket pengedaran dadah di kawasan utara negeri itu dan merampas heroin seberat 2.7 kilogram (kg) bernilai RM200,000 daripadanya berhampiran Simpang Empat, Parit Buntar, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof, berkata tangkapan dibuat pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) pada kira-kira jam 2.15 petang, hasil maklumat orang awam dan intipan ke atas lokasi yang dipercayai menjadi tempat urusan jual beli dadah oleh suspek.

Katanya, suspek berusia 43 tahun yang berasal dari Pulau Pinang diberkas selepas polis menahan kereta Toyota Vios yang dipandunya berseorangan dan dilihat dalam keadaan mencurigakan.



“Apabila diperiksa, polis menemui enam paket plastik lut sinar berisi serbuk berwarna perang disyaki dadah jenis heroin di tempat duduk belakang kereta itu.

“Suspek ditahan di lokasi kejadian dan disiasat mengikut Seksyen 39(B) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh membawa hukuman mati mandatori,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri di sini, semalam.

Zakaria berkata, suspek direman tujuh hari sehingga 24 Januari ini bagi membantu siasatan terutama mengesan ahli lain dipercayai turut terbabit dalam kegiatan sindiket pengedaran dadah di sekitar Parit Buntar, Kerian dan Pengkalan Hulu.

No comments:

Post a Comment