Monday, May 9, 2011

Mayat mangsa bunuh disangka dilanggar komuter

Mayat mangsa bunuh disangka dilanggar komuter


2011/05/10
SHAH ALAM: Seorang lelaki dengan kesan kecederaan di leher, pipi kiri, belakang kepala dan badan, disyaki mati dibunuh ditemui terbaring di landasan komuter di Kilometer 12.87 berhampiran Stesen Komuter Batu 3 Shah Alam, di sini, malam kelmarin.

Mangsa dipercayai warga Indonesia berusia 24 tahun berdasarkan dokumen yang ditemui.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata, seorang lelaki sudah ditahan bagi membantu siasatan.
Katanya, pihaknya menerima laporan penemuan mayat seorang lelaki dilanggar komuter di tempat kejadian, pada jam 10.55 malam tetapi siasatan di tempat kejadian kemudian mendapati mangsa dipercayai mati akibat dibunuh dengan senjata tajam.

“Pemeriksaan lanjut di kawasan kejadian turut menemui senjata tajam kira-kira 80 meter dari lokasi mayat itu,” katanya siasatan dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) iaitu bunuh.

Penemuan mayat pada jam 9.45 malam itu menyebabkan operasi komuter antara laluan Shah Alam ke Pelabuhan Klang, dekat sini, tergendala selama lebih tiga jam.

No comments:

Post a Comment