Monday, May 23, 2011

Lagi kejadian simbah cecair

Lagi kejadian simbah cecair
Oleh ANGELINA SINYANG
pengarang@utusan.com.my
KUALA LUMPUR 23 Mei – Sejak beberapa hari lalu, kes simbah cecair dipercayai asid di sekitar Lembah Klang dilihat kian reda namun, ia dikatakan kembali berlaku di ibu negara pada Jumaat lalu.
Modus operandi suspek dalam kejadian terbaru ini adalah sama dengan lelaki bermotosikal yang kini diburu polis kerana terlibat dalam 22 kes menyimbah asid terhadap wanita sebelum ini.
Namun, suspek kali ini tidak menggunakan cecair asid sebaliknya, cecair berwarna merah yang tidak mendatangkan kesan kecederaan kepada mangsa.
Sumber berkata, kejadian terbaru itu dilaporkan berlaku di Jalan Tun Tan Cheng Lock berhampiran Jalan Silang pada pukul 7 pagi Jumaat lalu.
Dalam kejadian itu, katanya, seorang kakitangan wanita sebuah bank berusia 28 tahun telah disimbah cecair berwarna merah oleh seorang lelaki bermotosikal ketika memandu kereta melalui jalan berkenaan.
“Suspek dikatakan menghampiri kereta Proton Persona dipandu mangsa sebelum menyimbah cecair merah ke arah kenderaannya.
“Simbahan cecair itu bagaimanapun tidak terkena mangsa kerana semasa kejadian, dia tidak menurunkan cermin kenderaan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Menurut sumber, mangsa yang tinggal di Subang Jaya dekat sini bagaimanapun hanya membuat laporan mengenai insiden tersebut di Balai Polis Subang Jaya kelmarin.
Beliau berkata, kes berkenaan kemudian diserahkan ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi memandangkan kejadian dilaporkan berlaku di ibu negara.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohd. Zulkarnain Abd. Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian tersebut.
“Siasatan yang dijalankan mendapati cecair digunakan dalam kejadian itu bukan asid atau bahan kimia tetapi hanya air berwarna merah.
“Motif suspek menyimbah cecair terbabit masih disiasat termasuk jika ia mempunyai kaitan dengan suspek yang sedang dicari kerana terlibat dalam 22 kes menyimbah cecair sebelum ini atau individu lain yang mahu meniru modus operandi sama,” katanya.

No comments:

Post a Comment