Monday, November 15, 2010

Tiga lelaki disyaki geng samun farmasi ditahan

2010/11/16

MELAKA: Polis percaya dapat melumpuhkan satu sindiket samun dan pecah masuk farmasi paling aktif di negeri ini dengan penahanan tiga lelaki, di beberapa lokasi berasingan di bandaraya ini, kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah berkata, mereka berusia antara 24 hingga 26 tahun disyaki terbabit dalam lima kes samun termasuk di Batu Berendam, Ayer Keroh, Cheng, Taman Tasik Utama dan Malim. Katanya, penahanan mereka dilakukan dalam satu operasi khas termasuk menerusi satu imej kamera litar tertutup (CCTV) yang merakamkan aksi berani kumpulan itu merempuh kaca sebuah farmasi di Ayer Keroh, baru-baru ini. “Siasatan lanjut mendapati semua yang ditahan berasal dari Segamat dan bergiat aktif sejak beberapa minggu lalu dan menggunakan parang untuk menakutkan mangsa.

“Kita juga sedang mencari seorang lagi rakan mereka untuk membantu siasatan dikenali sebagai Mohamad Zulkefli Abas, pemegang MyKad 901019-01-6407 dan beralamat di No 13346, Jalan Rajawali 9, Bandar Putra, Kulai, Johor,” katanya.

Sementara itu, Mohd Adnan berkata, pihaknya menahan seorang lelaki kacukan berusia 30-an bersama tiga lelaki lain berusia antara 30 hingga 53 tahun, kelmarin, kerana disyaki aktif menyamun warga asing sekitar bandaraya Melaka sejak September lalu.

No comments:

Post a Comment