Wednesday, November 17, 2010

Peguam maut ditikam 2 lelaki

Oleh Nurhayati Abllah
bhnews@bharian.com.my
2010/11/18


MAYAT Balasumdram dibawa masuk ke rumah mayat HRPB, Ipoh untuk bedah siasat, semalam. Gambar kecil, G Balasumdram.Penjenayah bertopeng rodok perut, leher mangsa 17 kali guna pisau rambo

IPOH: Seorang peguam yang sering memberi khidmat percuma kepada Parti Sosialis Malaysia (PSM), maut ditikam oleh dua lelaki bertopeng dipercayai pembunuh upahan, dalam kejadian di hadapan rumahnya, di sini, pada jam 5 petang kelmarin. G Balasumdram, 57, parah kerana mengalami pendarahan serius selepas ditikam 17 kali di perut dan leher oleh kedua-dua penjenayah itu menggunakan pisau Rambo. Mangsa meninggal dunia ketika menerima rawatan kecemasan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), pada jam 9.30 malam.

Adik ipar mangsa, G Rajan, 48, berkata saksi kejadian memberitahunya mangsa diserang dua lelaki bertopeng bersenjatakan pisau di hadapan rumah ketika mangsa baru pulang dari tempat kerja.

“Berdasarkan maklumat saksi, Balasumdram diserang dan ditikam bertubi-tubi oleh dua lelaki terbabit yang datang dengan dua motosikal. Penjenayah itu terus memecut laju sebaik saja menikam mangsa,” katanya ketika ditemui di bilik mayat HRPB, di sini, semalam.

Beliau berkata, kejadian buruk itu amat mengejutkan mereka sekeluarga kerana abang iparnya seorang yang baik dan tiada musuh.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim, berkata polis masih menjalankan siasatan termasuk motif serangan dan sehingga kini, tiada sebarang tangkapan dibuat

No comments:

Post a Comment