Thursday, August 26, 2010

Rompak waktu sahur

ALOR SETAR 26 Ogos 2010 - "Mau hidup atau mati." Itulah pilihan yang diberikan dua penyamun kepada lima sekeluarga di Kampung Tanjung Musang, Jalan Langgar di sini semasa rumah mereka dipecah masuk awal pagi tadi.

Dalam kejadian antara pukul 3.30 dan 4 pagi itu, Mohd. Zahir Taib, 47; isteri, Siti Zauyah Arshad, 48; serta dua anak mereka, Nur Zaimah Mohd. Zahir, 16, dan Mohd. Zahiruddin, 13, sedang nyenyak tidur ketika suspek memasuki rumah mereka.

Menurut ibu Mohd. Zahir, Maryam Abdullah, 76, ketika kejadian dia yang berada sebilik dengan cucunya, Nur Zaimah tidak dapat tidur kerana mengalami gatal-gatal di seluruh badan.

"Tiba-tiba ada seorang lelaki masuk ke bilik saya. Saya ingatkan anak lelaki saya, Mohd. Zahir yang masuk untuk kejutkan saya namun lelaki tersebut adalah penyamun," katanya di sini, hari ini.

Maryam memberitahu, penyamun tersebut mengarahkannya diam dan terus menarik rantai tangan yang dipakainya.

"Cucu saya terjaga dan perompak itu terus menumbuk muka dan menghentak kepalanya dengan pemotong besi kerana cucu saya enggan memberikan telefon bimbitnya kepada mereka," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Abdul Ghafar Rajab ketika dihubungi hari ini mengesahkan kejadian tersebut dan siasatan masih dijalankan

No comments:

Post a Comment