Tuesday, August 31, 2010

Pelajar parah ditikam penyamun

2010/09/01
AMPANG: Seorang pelajar lelaki cedera parah di leher manakala mukanya lebam apabila ditikam menggunakan objek tajam dalam kejadian samun di Jalan Bunga Tanjung 9, Taman Muda di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 malam itu, mangsa berusia 18 tahun ditemui orang awam sedang merangkak keluar dari sebuah kedai dalam keadaan lehernya berlumuran darah sebelum menghubungi polis. Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superintendan Amiruddin Jamaluddin berkata, polis yang tiba di tempat kejadian kemudian membawa mangsa ke Hospital Ampang bagi mendapatkan rawatan susulan. “Kita masih menyiasat kes ini selain perlu menemubual mangsa bagi mendapatkan kisah sebenar. Bagaimanapun perlu menunggu dia sembuh sepenuhnya,” katanya.

“Siasatan awal mendapati premis kedai itu tidak menyediakan kemudahan kamera litar tertutup (CCTV) sekali gus menyukarkan proses siasatan. Hanya mangsa yang boleh membantu dalam menyelesaikan kes ini, ” katanya di sini, semalam.

Orang awam yang mempunyai maklumat berhubung kes itu supaya tampil memberikan maklumat bagi membantu polis menjalankan siasatan terperinci mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

Katanya, mangsa dilaporkan stabil tetapi enggan bercakap apabila ditanya mungkin masih trauma dengan kejadian dialaminya itu

No comments:

Post a Comment