Tuesday, August 10, 2010

Ketua kampung ditembak

Oleh Ravale Savarinathan

2010/08/11
TELUK INTAN: Setiausaha Persatuan Ketua-Ketua Kampung Parlimen Bagan Datoh, Syed Shabahar Syed Mohamad, cedera terkena tiga das tembakan senjata api dilepaskan seorang lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya di Kampung Kota, Hutan Melintang, dekat sini, malam kelmarin.

Lebih malang, dalam kejadian jam 10.15 malam itu, Syed Shabahar, 45, yang juga Ketua Kampung Kota dan kontraktor terpaksa memandu keretanya bersendirian dalam kesakitan hampir 10 kilometer dari rumahnya ke Hospital Sabak Bernam (HSB) untuk mendapatkan rawatan. Mangsa cedera di paha kiri dan betis kanan kemudian dirujuk ke Hospital Teluk Intan (HTI) untuk rawatan lanjut. Syed Shabahar berkata, sebelum kejadian, beliau menerima SMS daripada nombor telefon tidak dikenali menyatakan mahu membunuhnya, tetapi tidak dihiraukannya.

Pada mulanya saya menganggap SMS itu satu gurauan atau mainan kawan-kawan. Bagaimanapun, pada kira-kira jam 10.15 malam sebaik pulang dari kedai runcit tidak jauh dari rumah, saya lihat kereta Toyota Camry berwarna gelap berhenti di depan rumah dan sejurus kemudian, suspek turun dari kereta itu sambil tangannya dilihat memegang sesuatu.

Suspek kemudian terus melepaskan tiga das tembakan yang mengenai paha kiri dan dua lagi pada betis kanan. Lelaki itu kemudian beredar bersama seorang lagi rakannya yang memandu kereta itu, katanya di HTI di sini, semalam.

Syed Shabahar berkata, isteri dan empat anaknya berada di rumah ketika kejadian tetapi beliau terpaksa memandu sendiri keretanya ke hospital.
Saya bersyukur kerana kecederaan tidak serius dan keluarga selamat. Kejadian ini tidak mematahkan semangat saya untuk terus berkhidmat kepada penduduk kampung, katanya.

Sementara itu, isterinya, Sharifah Ahmad, 45, berkata beliau dan anaknya menonton televisyen di ruang tamu terkejut dengan bunyi dentuman dari arah depan rumah.

Saya sangkakan bunyi mercun, tetapi terkejut melihat suami terduduk di tangga sambil meraung kesakitan, katanya. Komen AndaGuna Facebook id anda.

No comments:

Post a Comment