Wednesday, July 20, 2011

Bomoh didakwa lakukan kelucahan melampau

PETALING JAYA 20 Julai - Seorang bomoh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan melakukan kelucahan melampau terhadap seorang pesakitnya, April lalu.
Mohd. Salimin Ismail, 32, didakwa melakukan perbuatan itu ketika menjalankan rawatan ke atas mangsa terbabit di sebuah pangsapuri kos rendah di Serdang Perdana, Seri Kembangan, Serdang di sini antara pukul 4.30 petang, 17 April dan 12 tengah hari, 20 April lalu.
Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, S. Ravindran mengikut Seksyen 377(c)(a) yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.
Hakim Hayatul Akma Abdul Aziz membenarkan tertuduh diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 23 Ogos ini untuk sebutan semula kes.
Sementara itu, di Mahkamah Majistret di sini, Mohd. Salimin turut mengaku tidak bersalah atas tuduhan mencabul mangsa tersebut pada masa, tarikh dan tempat yang sama.
Bagi tuduhan itu, Timbalan Pendakwa Raya, Saphirra Selamat mengemukakan dakwaan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana daripada dua hukuman itu.
Majistret Nor Afidah Idris membenarkan permohonan pendakwa raya agar kes itu dipindahkan ke Mahkamah Sesyen untuk dibicarakan bersama-sama kes melakukan kelucahan melampau.
Beliau juga menetapkan jaminan RM3,000 dengan seorang penjamin terhadap tertuduh

No comments:

Post a Comment