Wednesday, November 9, 2011

Rompak: Warga emas maut ditikam bertubi-tubi

ALOR GAJAH 9 Nov. - Seorang warga emas maut, manakala seorang pemilik kedai telefon bimbit parah akibat ditikam bertubi-tubi oleh seorang lelaki yang merompak dua buah kedai di Kampung Parit Melana di sini, hari ini.
Teh Ah Key, 64, maut setelah ditikam tujuh kali oleh suspek dalam kejadian kira-kira pukul 1.45 petang.
Mangsa dikatakan ditikam tiga kali di rusuk kanan, dua kali di pangkal paha serta satu tikaman masing-masing di perut dan dada.
Kira-kira 30 minit selepas kejadian itu, suspek dipercayai lelaki yang sama, telah merompak sebuah kedai menjual telefon bimbit di Taman Kasawari, Gangsa kira-kira 10 kilometer dari lokasi pertama dan menikam pemilik kedai itu sehingga parah.
Ketua Polis Daerah, Supritendan Umar Ali Saifuddin Sharuddin berkata, suspek yang berusia lewat 20-an menaiki sebuah motosikal ketika merompak kedua-dua premis.
"Di lokasi pertama, berlaku pergelutan antara suspek dan pemilik kedai runcit sebelum dia menikam mangsa bertubi-tubi sehingga mati.
"Bagaimanapun, seorang penduduk ternampak mangsa terbaring dalam keadaan berlumuran darah menyebabkan suspek melarikan diri," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.
Setengah jam kemudian, kata Umar Ali, suspek cuba merompak kedai telefon bimbit di Gangsa mengakibatkan pemiliknya, Alvin Chan Boon Chuan, 32, parah akibat ditikam di rusuk kiri dan kanan.
"Polis percaya dua rompakan ini dilakukan oleh suspek yang sama berdasarkan motosikal dan baju yang dipakainya," kata beliau.
Berikutan itu, polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai dua kejadian tersebut supaya menghubungi mana-mana balai polis berhampiran.

No comments:

Post a Comment