Thursday, August 4, 2011

2 lelaki ditahan bantu kes bunuh Rohani Kassim

IPOH 4 Ogos - Polis menahan dua lelaki berusia 26 tahun yang disyaki terlibat dalam kes pembunuhan Timbalan Pengarah (Kesihatan), Jabatan Perkhidmatan Veterinar Perak, Dr. Rohani Kasim, awal pagi ini.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, siasatan awal polis mendapati terdapat unsur jenayah.
Katanya, mayat Rohani, 38, ditemui dalam gulungan tilam oleh pengawal keselamatan di Pangsapuri Permai Lake View, Tambun, kira-kira pukul 4.30 pagi.
"Mangsa dipercayai mati dicekik dan polis masih menyiasat kes ini dengan teliti," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Terdahulu, Dzuraidi ketika ditemui pemberita di pekarangan bilik mayat Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) berkata, motif kes masih disiasat memandangkan tiada sebarang kerugian yang dialami mangsa sekiranya ia melibatkan kes samun.
Beliau turut menolak kemungkinan kes itu bersangkut paut dengan bantahan kumpulan penternak daging segar di Taiping berikutan notis Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri yang menguat kuasa larangan penyembelihan lembu bunting dan masih produktif.
Mangsa yang masih bujang ditukarkan ke Jabatan Perkhidmatan Veterinar di sini bermula 1 Julai lalu selepas berkhidmat sebagai pegawai pendaftar di Kolej Pertanian Sintok, Kedah.
Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian terbabit diminta tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat kes, Asisten Supritendan A. Nirmala di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Ipoh di talian 05-2531500.

No comments:

Post a Comment